Nuffnang Ads

Sunday 7 September 2014

hati hati!!

assalamualaikum..

sejak azali manusia di sekeliling tahu aku ckp direct & aku suka jadi mcm ni.. and harini sori tp aku terpaksa jadi diri sendiri..

masya-Allah, berjuta tweet & post fb yg aku bace, tulis mcm ni since harini FIRST day of degree for first year..

"wow, a great journey gonna start, welcome success", ada jugak tulis, "kejayaan bermula".. 

duhai kawan2, percayalah cakap aku, hidup ni tak pernah mudah.. walaupun kita confident sepenuh jiwa dan bakul yg kita akn berjaya, Allah tu sentiasa lg tau.. kita smua xkn tau apa akn betul2 jadi pd kita esok, mahupun 2 minit dari sekarang.. kita takkan tau kalau esok kita salah pilih kawan n kita hanyut, atau sem ni kita ada beban kerja tambahan yg halang fokus kita utk belajar.. so, bersyukur itu bagus, tapi bukan dengan over confident.. aku suka sbenarnya org share berita gembira, tapi ada pulak yg kurang beragak.. 

so, conclusion nya mcm ni la, instead of ayat2 yg aku tulis td, what if kita tulis, "alhamdulillah, dah register.. semoga cita2 tercapai" kalau xpn, kalau nk tulis "success", tulis mcm ni mcm lg manis.. "semoga success milik kita semua".. 

aku bukan apa, aku pernah muda, aku pernah rasa perkara yg smua org rasa, "indahnya jadi student u", "best gile dpt kos ni". tp aku sendiri pernah menangis ats dua sbb tu.. sebab tu la skrg aku xsuka buat sesedap rase je, sbb aku dh prnh trmakan prangai aku sndiri..dan sekarang aku harap perkara yg terbaik utk diri aku.. insya-Allah.. 

oh, by the way, sila say hi to 2 pipi boncet ni ya.. anak buah tau, bukan anak ^_^


MAY ALLAH BLESS 

No comments:

Post a Comment