Nuffnang Ads

Thursday, 25 September 2014

dah minat, camane?

assalamualaikum..

mungkin org tak tau dan tak nak tau pun, n aku pn saje je nak bercerita pasal minat aku.. dari kecik aku suka nyanyi, tak kisah la suara camane pun, dh memang itu minat aku, aku buat jugak.. kritikan tak payah cakap, lagi banyak kritikan drpd pujian rasanya.. ya lah, org prmpuan memang tak manis mengalun suara depan lelaki, dikatanya pulak aku jual suara.. tapi minat ni mengalir dalam darah.. sebab?

ayah aku dulu nyanyi utk kombo ktm, lepas tu dia nyanyi utk RTM.. so, kau rasa minat tu aku cari atau memang ada?? yup.. itu environment aku.. dikelilingi org yg bibir tak lekang dari alunan.. tak kira lagu ke, zikir ke, kadang2 menghafal utk exam pun dlm lagu.. tapi sekarang ayah dah pencen la dari semua tu.. duduk rumah diam2 ngaji je elok2.. cuma kesannya pada aku, nyanyi tu jadi macam benda yang wajib bagi diri aku.. stres pn nyanyi, sedih pn nyanyi, happy lg la nyanyi.. 

see? mnunggu gadis2 gamelan pn smbil nyanyi jugak

ade la aku masok petandingan2 kecik, kat skolah, kat u, tapi aku tak ambik serius pn la.. sbb bg aku, aku nyanyi utk kepuasan aku sendiri, bukan utk apa2 yg lain.. kawan2 siap tanya kat aku, kau nyanyi sana sini mesti banyak duit kn?? fyi, aku belum pernah ditawarkan sesen pun utk menyanyi.. n aku menyanyi smata2 sbb minat.. even buat pesembahan sepentas dgn artis2 yg bayaran kebabom pn, aku tak penah dapat sesen pn drpd organiser... so masih jual suara ke aku?? haha

 
buat pesembahan suka2, masuk ptandingan kecik2, macam tu je la stakat ni..

ape2 pn, aku sentiasa memikirkan dosa pahala.. dan ayah pun contoh terdekat yg aku ada utk aku gunakan experiencenya dalam hal ni.. experience's always a best teacher.. sbb aku tau, bila hati puas, hidup senang nak rasa bahagia.. 

ok, ni la ayah yg dh pencen.. *haruslah yg baju biru


No comments:

Post a Comment